OBS. På grund av rådande väder är banan för blöt för att brukas och är därför tillfälligt stängd.

Vår klubbverksamhet

Här kommer du inom kort att hitta information om Bodens Golfklubbs olika verksamheter.

Aktivitet och verksamhet

Vid Bodens golfklubb pågår flertalet aktiviteter och verksamheter som riktar sig till alla golfare inom klubben. Klubbens mål med vår verksamhet är att vi skall stötta och utveckla golfen som sport men även främja sällskapsspel och bidra till en god klubb anda.

Nyfiken eller intresserad av mer information kontakta klubben på info@bodensgk.se

Exempel på klubbaktiviteter:

• Träningsgruppen barn och ungdomar
  • Tävlingsgrupp NVGF ungdom
  • Grillkvällar
  • Seniorgolf sällskapsspel och match•Riktad träning damer•Q-golf (tävling och sällskapsspel)
  • Länslag seniorer (damer och herrar)
  • Elitlag (seriespel och träning)
  • Utbildning (vägen till golf, golfens regelverk, tävlingsledare mm)
  • Klubbarrangerat tävlingsprogram
  • VIP-event och tävling (företagsgolf)
  • Mycket mer

SPELA GOLF

Du har väl inte missat vår nybörjarkurs?

Seniorer

Seniorer 55+ ”Gubbgolf” Säsongen 2023

Mycket välkomna till en ny säsong fullbokad med trevlig golf

Alla ”gubbar” från ca 55 är välkomna att vara med. Du behöver inte vara medlem i Bodens GK, det går bra med vilket annat medlemskap som helst.

Trots det goda Coronaläget så anpassar vi oss såtillvida att den VIKTIGASTE DELEN FORTFARANDE är ert EGET ANSVAR genom att vara friska och glada när ni kommer för att spela.

Vi spelar varje tisdag morgon från det att banan öppnar intill den stänger, med starttid mellan 0800-0930 och ni skall vara på plats och ha betalt senast kl 0740. Anmälan i GIT, Gubb- och Q-golf (separata tävlingar) senast måndag kl 1800. Om ni missar anmälan är ni välkomna i alla fall, vi löser det också. När annan tävling/motsv går på tisdagar flyttas gubbgolfen till annan dag som meddelas i god ordning. Startordningen lottas och det kostar 40 riksdaler per gång. Swish går att använda. Klasserna är A upp till 23 hcp, B från 23,1 hcp. Behöver någon starta tidigt eller sent, hör av er så löser vi det.

Det vi får in går till priser i form av korv från Pettersons Chark i Boden, eventuella uppvaktningar /kondoleanser och till FESTEN. ALLA som spelat gubbgolf, oavsett antal gånger, är naturligtvis varmt välkomna till festen. Minsta insats för den enskilde brukar hamna på 360:-, alltså motsvarande 9 tisdagars spel. Den kostnaden grundar sig på erfarenhet från tidigare år. Kommer det att kosta mer så tar vi ut den avgiften i samband med festen. En inriktning i tid för festen…runt mitten av oktober.

Vi skall ha roligt, alltså inte bara spela ”tävlingsgolf”, utan ibland någon annan variant som poängbogey, parspel/ lagspel, ’Spanjoren’ mm….kom gärna med förslag. Vid parspel/motsv lottas lagen naturligtvis ihop.

Preliminärt blir det en tisdag i slutet av augusti. För att få deltaga skall du ha varit med minst 5 tisdagar.

Ni ”gubbar” som vill vara med i Gubbmästerskap/MATCHSPEL tecknar er,
senast den 30/6, på listan som finns anslagen i golfhuset.
Roger Nyström kommer som vanligt att hjälpa till med lottning, regler, spelprogram mm.
– matchschema kommer att finnas i anslaget i klubbhuset
– spelomgångarna måste vara spelade före visst datum (kommer att framgå av spelprogrammet)– avgift om 50 kronor tas ut och som kommer att fördelas med hälften till vinnaren, 1/3 till tvåan samt 1/6 till trean.
– prisutdelning i samband med Gubbafesten i höst.

Information kommer att ges via e-post, klubben hemsida och varje tisdag morgon.
Återigen, mycket välkomna /Hans  070-62 46 983   hanskarlgren@outlook.com

Damer

Anmälan sätts upp på tavlan närmast dörren när ni går in i klubbhuset. Vi hoppas att många anmäler sig till denna. Väldigt rolig och speciell form av tävling och där vi med högre hcp har fördel då vi har fler slag än den duktige. Kom med och prova på.

Vi har sagt att minst 10 måste vara anmälda för att den skall bli av.

Kommer ytterligare information angående denna tävling

Samling som tidigare, tisdagar kl 09.00. Vi går ut så fort vi kan efter ”gubbarna”. Senhösten samling kl 10.00· Tre tider bokade efter ”gubbgolfen”· Registrering i GIT senast kl 18.00 dagen innan (givetvis är man även välkommen, om man glömt att registrera sig)·

Vid samling bestämmer vi spelform & lottar i vilken ordning vi går ut resp med vem

Spelar 18 hål, men givetvis är det OK att hoppa av, när man så önskar·

Spelar under avslappnade former = Må Bra Golf. Förutom slaggolf / poängbogey /slagtävling / scramble, spelar vi några roliga spel ex:

• Poängbogey med Joker & koppsnurr
  • Poängbogey med Joker
  • Norsk poängbogey
  • Spel med en färgad golfboll (tappa ej bollen)
  • Tre klubbor & putter

Spelar ej när annan tävling går på tisdagar (ex klubbens tävlingsvecka början av juli)

Alla åldrar är hjärtligt välkomna !

(Kontaktperson Anki Gustafsson 070-2122340

NVGF (Norrbotten Västerbottens golfförbund) tävlingar Listor när och var dessa spelas finns uppsatta i klubbhuset. I Boden går tävlingen den 27/7 . Där skall vi vara många!!!

Varje torsdagskväll kl 1800 finns möjlighet till damgolf, 9 hål.

Det finns möjlighet att träna med Jörgen mellan 1700-1800 till en kostnad av 100:- vilka torsdagar detta gäller finns anslaget i klubbhuset.

Damernas avslutningstävling 10 september.
Mer information kommer.

PizzaKväll

Smaka på vår utsökta Pizza för att ackompanjera din Lördagskväll med dina nära och kära. Boka nu.

195:- inklusive Dryck